Sensorisen integraation perusteet, johdanto A-osa, Tampere 18.-19.4.2024
Tule hankkimaan perustietämystä aistitiedon käsittelyn eli sensorisen integraation teoriasta!
Miksi arjen normaalit rutiinit eivät suju lapselta kuten muilta saman ikäisiltä ja oppiminen on työlästä? Lapsi on jatkuvasti liikkeessä tai vetäytyy.
Lapsi ei osaa leikkiä itsekseen eikä ikäistensä kanssa – ei halua rakentaa palapelejä, askarrella tai piirtää.
Koulutuksen (johdanto A-osa) tavoitteena on auttaa ymmärtämään SI-teorian ja -terapian taustaa, soveltamista arkeen ja saavutettavia hyötyjä. Toimintaterapeutit ja fysioterapeutit voivat A-osan suoritettuaan jatkaa Sensorisen integraation koulutusta suorittamalla B-osan ja lopulta C-osan, joka tuottaa SI-terapeutin pätevyyden.
Toteutamme koulutuksen yhteistyössä Sensorisen Integraation Terapian Yhdistys ry:n (Sity ry) kanssa.
Kohderyhmä
Koulutukseen voivat osallistua fysioterapeutit, toimintaterapeutit, puheterapeutit, psykologit, kasvatusalan ammattilaiset, neuvoloiden työntekijät, lasten vanhemmat ja muut aiheesta kiinnostuneet.
Toimintaterapeutit ja fysioterapeutit voivat A-osan suoritettuaan jatkaa Sensorisen integraation koulutusta suorittamalla B-osan ja lopulta C-osan, joka tuottaa SI-terapeutin pätevyyden.
Koulutuksen sisältö
- sensorisen integraation (SI) teorian ja terapian kehittyminen
- miten sensorinen integraatio auttaa lapsen normaalikehityksessä
- mistä SI-ongelmissa on kyse
- miten toimintatapoja sekä ympäristöä muokkaamalla voidaan tukea lapsen/nuoren osallistumista arjessa
- milloin lapsi kannattaa ohjata tarkempiin SI-tutkimuksiin
Toteutus
Koulutuksessa on kaksi lähipäivää. Lisäksi koulutukseen kuuluu ennen lähipäiviä tehtävä ennakkotehtävä: Koulutuksen ennakkotehtävänä osallistujan tulee lukea ja kerrata A. Jean Ayresin Aistimusten aallokossa luvut 2 ja 4. Teoksen eri painokset käyvät.
Koulutusala
Järjestävä yksikkö
Opetustapa
Opintojen taso
Kouluttajat
Kouluttajina toimivat SI/SIPT -terapeutit Ulla Niutanen ja Iiris Peltonen.
Lisätiedot ja ilmoittautuminen: